"Sjuk?"

Det har sina nackdelar att bara gå över en tröskel för att komma till jobbet. Ofta tar jag med mig morgonens kaffekopp in till datorn för att "bara läsa lite mail". Lika ofta blir jag kvar. I pyjamas, håret på ända och oborstade tänder. Jag bor på landet och har således lantbrevbäring. Det innebär bland annat att så fort jag har paket som inte går ned i brevlådan, kör den snälla brevbäraren upp till mig och tutar. Vår ordinarie brevbärare har vant sig vid min utstyrsel. Hon blir inte längre chockerad av min utstyrsel och mitt utseende. Idag hade hon en vikarie...

- Oj, är du sjuk? sa hon medkännande och lämnade över posthögen.
- Öööhhh, njaeeee. Eller jo, det är jag, sa jag för enkelhetens skull.


Sedan tassade jag upp till huset igen och försökte se sjuk ut.

I morgon ska jag ut i verkligheten och jobba. Har två jobb inbokade så då måste jag inte bara klä på mig och borsta tänderna utan även lägga lite make up och kamma mig. Jobbigt. =)

//

brevbärare, sjuk

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, det har sina för- och nackdelar med att bo på landet ;o)

// Kram Mia

2009-01-20 @ 10:40:20
URL: http://ordochbild.blogg.se/
Postat av: Åse Ericson

Vad skönt! Att det inte bara är jag som tofflar runt på det där sättet. Fast inte i pyjamas. Stallkläder från första stund... Inte undra på att hunden oroligt börjar svansa runt och undra vart jag ska när jag tar på rena kläder, raggarduschar och puttar på mascara. Fara å färde för ett flockdjur...

2009-01-20 @ 16:54:15
URL: http://aseericson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0