Varför...

.... lägger jag alltid min dörrnyckel i bilen? Varför tar jag sedan extranyckeln och lägger där också, bara för att jag är för lat för att gå ner till bilen och hämta min egen när jag ska låsa om mig? Varför stoppar maken sin dörrnyckel i fickan? Varför ställer maken in sin bil i garaget? Varför låser maken sedan garaget? Och - framförallt - VARFÖR åker sedan maken iväg med MIN bil??????

Resultat av dagens nyckelkaos: Jag är strandsatt! Blötsnön vräker ner på utsidan och jag inser väl någonstans varför maken tog min vinterdäcksförsedda bil istället för sin egen med sommardäck, men det hindrar ju inte att jag tycker lite synd om mig själv just nu. Framförallt ska det bli spännande att se hur jag:

1. Tar mig till stallet för att mocka innan jag
2. Ska på lunchmöte i Stenungsund 3 mil bort för att direkt därefter
3. Åka till vår ridklubb för att ge lite datasupport.

Min förhoppning är att jag kan få maken att komma hem och byta bil och lämna tillbaka lite nycklar. Utsikterna är förhållandevis goda eftersom han glömde sin lunch här hemma. Hihi.

//
Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: Annika

Det är det som är vardagslogistik...

2009-01-08 @ 09:19:03
URL: http://annikagrundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0