Kundservice????????

Kort resumé: I somras köpte jag på inrådan av en säljare hos Adobe Systems, uppgraderingar till två av mina programvaror. När uppgraderingarna kom mitt i sommarsemestern blev de tyvärr liggande någon månad innan jag installerade dem. De nya versionerna gick inte att använda pga en felaktig licensiering. Efter några samtal hit och dit står det klart att jag fått fel information från Adobe från början men att skicka tillbaka programvarorna gick inte och defintivt inte att få tillbaka mina pengar eftersom det gått för lång tid för reklamation. 

Samtalen pågick under hösten, det skulle skickas reklamationsblanketter, ingenting hände och efter ett tag tröttnade jag helt enkelt på Adobe och sköt på problemet.  I måndags tog jag tag i det igen. Skrev ett reklamationsbrev som avslutades med att jag ville skicka tillbaka de för mig värdelösa programmen samt få tillbaka mina pengar.

I går blev jag uppringd av deras kundsupport. Inga pengar men de skulle kunna tänka sig att som ett undantag, nota bene, låsa upp de fellicensierade programmen åt mig så om jag bara avinstallerade allt vad Adobes programvaraor hette från min dator och sedan ringde igen, så skulle allt lösa sig.

I dag avinstallerade jag rubb och stubb och ringer Kundsupporten. Får efter en kvarts väntan dra hela ärendet igen eftersom de tydligen inte är läskunniga (hela mitt ärendes historik syns hos dem genom att jag anger mitt kundnummer).

- Var på din hårddisk har du installerat programmen?
- Just nu ingenstans eftersom jag skulle avinstallera allt enligt Supportkille Femtioelva.
- Ja men då får du installera allt igen och så ringer du tillbaka.

Installerar om alltsammans. Ringer igen. Väntar i tio minuter.

- Jahaaaaa. InDesign sa du?
- Just det. Och Dreamweaver.
- Ja då ska du prata med Supportkille Sjuhundratrettiotre istället men han är upptagen nu. Kan jag be honom ringa dig?

En timme senare ringer Supportkille Sjuhundratrettiotre.

- Låsa upp? Står det inget om här. Kan du ringa tillbaka till DET HÄR numret istället?

Ringer upp det nya numret. Väntetid cirka tio minuter.

- Njaee, det här får nog den Tekniska Kundsupporten ta hand om. Ring samma nummer som du ringde nu men välj val 6 istället för 2 som du gjorde när du hamnade här.

Ringer upp igen. Väljer nogsamt nummer 6. Väntetid tjugo minuter.

- Welcome to Adobe. How can I help you?
- Öööhhh, do you speak swedish?
- No. But I can have someone to phone you back. What is your phonenumber?

Så eftersom jag kände att jag INTE orkade dra allt på engelska också så sitter jag nu här och väntar på att bli uppringd av Supportmänniska ettusentrettioelva...

Är det jag som är känslig men är inte detta liiiite rörigt och tröttsamt??

//




Läs även andra bloggares åsikter om Adobe, kundsupport, Indesign, Dreamweaver

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tycker du ska ringa Plus. Alltid lika kul att se kära Sverker se arg ut och bestämmt slänga ner saker i soptunnan.

Johanna

2009-03-04 @ 20:50:31
URL: http://yayas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0