Som en säl.

Vad man inte bör göra när man redan från start har ont i sina armar och axlar, är att ramla handlöst baklänges på en isfläck. Det var nämligen vad jag lyckades göra igår. Skulle ta in hästarna och kvällsfodra och när jag gick in för att hämta en av de små fyrbenta liven ur hagen försvann fötterna under mig. Jag for i backen med huvudet före fast baklänges och åkte som en säl på rygg halvvägs in i hagen under eltråden vid grinden. Aj som f-n vad ont det gjorde. Tur att jag inte hade fått tag i någon häst för då hade det kunnat bli onödigt spännande. Nu låg jag istället där och svor för mig själv i mörkret och hoppades att ingen hade sett mig.

Idag har jag förutom de vanliga onda i axlar och överarmar, även en lättare whiplash-känsla i nacken, ont i halsmusklerna och för jädra ont i ena axeln. Ena höften är öm och det är väldigt synd om mig tycker jag nog.

=(


Läs även andra bloggares åsikter om is, halka, säl, whiplash

Kommentarer
Postat av: Mia

Aj, aj, aj...det där var inget vidare. Och vilken tur att du inte hade någon häst med dig. Var nu försiktig de närmsta dagarna så att det inte blir värre.

// Kram Mia

2009-03-03 @ 16:32:34
URL: http://ordochbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0