Det känns lite konstigt...

I en himlans massa år, säg 15?, har jag varit på den stora bokmässan i Göteborg varje höst. Antingen har jag arbetet som mäss- eller konferensvärdinna eller så har jag jobbat för någon tidning eller så har jag bara strosat, lyssnat på författare och förläggare, vimlat på mässgolvet och bara njutit av atmosfären. I år åker jag inte ens dit. Av ren självbevarelesedrift. Jag har inga jobb inbokade, har inte ens försökt, och jag har just nu inte råd att lägga pengar på böcker jag egentligen inte behöver. Jag prioriterar Englands-resan i oktober istället. En helt OK prioritering.

Jag hade lovat Nicke att få följa med till bokmässan nästa gång och han blev jättebesviken när han insåg att det inte blir i år. Då fick jag lite dåligt samvete...

Nåväl. Bokmässan kommer tillbaka nästa år och då är vi på plats igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0