Retro?

Satt i bilen - MIN bil, obs notera! - på väg mot Stenungsund häromdagen. Solen sken glatt genom den smutsiga vindrutan och jag kände ett stort behov av mina förhållandevis snygga, bruna och hyfsat moderna solglasögon. Famlade med högerhanden i mittkonsollen, letade i passagerarsätet, spanade snabbt ner mot golvet... Inga solglasögon! Vem i hela h-e hade snott med sig MINA solbrillor ut ur MIN bil?? (Jag hade mina misstankar. NÅGON i familjen har börjat övningsköra och det är inte Nicke 9 år jag menar....)

Längst in i handskfacket hittade jag till slut ett par. Och inte vilka som helst. Några kvarlevor från 1980-talet tror jag. Och vet ni vad det läskigaste är? Jo, det är att maken fortfarande använder dem!! Dock enbart när han kör bil.

- Köpa nya solglasögon? Varför det??!

Är det OK om man ber honom att endast använda dem när det är mörkt..?

Den här kalaspinglan kunde man alltså se på väg 160 söderut tidigare i veckan:



//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0