Inte sexigt

För ganska exakt ett år sedan hade jag förmånen att få vara med vid en clinic som Pether Markne höll på Ia Lindholm och Denni Haukssons anläggning strax utanför Malmköping. Han sa väldigt mycket klokt; bland annat att vardagsridning minsann inte är så sexigt. Jag är benägen att hålla med honom. Elavbrott, sönderfrusna vattenledningar med översvämning som följd, musinvasion, såphala vägar, oridbar paddock... Den här vintern går till historien för oss hästägare i denna del av landet. Vi är inte vana!

Jag har tur som ofta kan styra min arbetstid så jag kan ta hand om min häst i dagsljus, för att ge sig iväg kvällstid i mörker och kyla är vare sig kul eller särskilt sexigt. Frusen transport, femtioelva täcken, frusna fingrar, isiga vägar, fullt i ridhuset (ingen vill rida utomhus i kolmörker på isen)...

I morgon har jag morgonjouren i stallet. Fodring, täckning och utsläpp av sju glada hästar i varierande storlek. Klockan sju på morgonen känns inte det heller så sexigt.

//

Kommentarer
Postat av: Åse Ericson

Så sant, så sant! Men det är nu man prövas. Hur starkt är ens intresse? Jag har ju dessutom kryddat höstens 30-åriga islandshästägarjubileum med smittsamma sjukdomar och en långtidssjuk ridhäst...

2010-01-14 @ 23:04:48
URL: http://www.aseericson.se
Postat av: Annika

Den engelska hästvintern är inte heller så särskilt sexig :-)

2010-01-15 @ 13:52:36
URL: http://annikagrundberg.blogg.se/
Postat av: Annika

Näe fram för lite vår, och lite mer naket

2010-02-08 @ 15:55:01
URL: http://www.teamfix.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0