Att bara vara - på SPA!

Deh här helgen har jag minsann tränat på att bara vara! Fast vi inledde med hysteriskt besök på Ge-Kås i Ullared först. Under tre hektiska timmar sprang hela familjen Carlsson - jojomänsan, maken också. Visserligen under knivhot men ändå... - runt och slet i saker vi bara MÅSTE ha. Åkte därifrån 4.000 spänn fattigare men det mesta var faktiskt sådant som vi planerat att handla så jag har inte speciellt dåligt samvete för det. Checkade sedan in i Bua utanför Varberg hos goda vänner, avnjöt en sen men väldigt god middag, drack lite för mycket rödvin så sömnen blev väl lite si och så på natten.

På lördag morgon var jag och husets härskarinna Mona uppe med tuppen och for iväg till Stadshotellet i Varberg och Asia Spa för en hel "bara vara-dag". Tack för en härlig 40-årspresent! (Jag fyllde alltså jämt i somras och förutom att Mona ställde upp som kock och roddare av hela mitt öppna hus i början av juli, fick jag denna härliga present också. Ljuvligt!)

Så här trevligt ser det ut på Asia Spa: (bildkälla: http://www.varbergsstadshotell.com)
       

Ett oerhört avlsappnande ställe. Så avslappnande att jag faktisk somnade som en stock i avslappningsrummet i nästan två timmar!! Ofattbart. vaknade av mina egna snarkningar (eller var det Monas??) och tittade förvirrat på en kvionna som stod och vek handdukar... Pinsamt? Vill också nämna att jag faktiskt inte bara slappade denna lördag utan vi var båda två med på förmiddagens pilatespass. Missade dock meditationen på morgonen, men den klarade vi ju av själva sedan.... Sovande. =)

Vid lunchtid nås jag av nyheten att makens bankkort blivit spärrat pga av för många felslagningar av koden. HAHA! Jag är övertygad om att hans black out beror på att han använder kortet för sällan. Det ska det bli ändring på!

På kvällen bjöds vi på god mat igen och blev klippta och friserade av Alexandra. Alla i familjen utom Micael fick nya frisyrer. Tack Alexandra för att du orkade klippa mitt i natten! Och fint blev det också!

Ännu lite senare på kvällen (natten?) sjöng vi lite vackra sånger tillsammans och utmanade varandra i en Sing Star-tävling. Jag blev stjärna'ämne nästan hela tiden. Dottern menade dock att det berodde på att vi bara valde gamla hedenhöslåtar typ Främling och Fyra bugg och en coca cola. No comments.

For hem på söndag förmiddag. Provade nyinköpta pinaler på våra hästar och red i paddocken i en och en halv timme. Bäst att passa på när det är mjukt för snart kan det frysa på igen och bli stenhårt och då går det ju inte att jobba. Ikväll är det ridklubben som gäller. Dottern ska hoppa min häst. jag sitter helst på läktaren. Jag rider bäst därifrån... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0