Gråväder

Idag ser det verkligen inget roligt ut utanför fönstret. Matchar iochför sig min egen sinnesstämning ganska bra idag, känner mig lite seg och grå. Fast igår var jag hurtig! Var med den ena av mina Kicki-vänner på gymmet och styrketränade. Jag var ganska flitig där för 1-2 år sedan men sedan satte livet, vardagen och en inflammerad axel stopp för det roliga. Men nu får jag både antinflammatoriskt och sjukgymnastik för axeln och min lille Peter (sjukgymnasten alltså) sa OK till att börja träna igen. Så igår var jag på plats. Mesade mest med vikterna för att känna vad klarade av men det gick betydligt bättre än vad jag hade förväntat mig. Idag har jag en anings aning träningsvärk i nedre magregionen och så känner jag att jag har armar om man säger. Alla konstiga maskiner kunde jag inte ta mig an på grund av den eländiga axeln. "Du är ju funktionshindrad", sa Kicki och ledde mig till hantlarna och den allsmäktige Ulf.

Ulf är alltså gymägaren. En trevlig prick som roade sig med att titta på "Malcolm, ett geni i familjen" (OBS! Barnprogram!) medans vi andra promenerade i fyra graders lutning i gåmaskinen.
"Himla bra det här faktiskt!" försvarade han sig när vi kommenterade programvalet. Fast i ärlighetens namn så kikade faktiskt jag också på Malcolm och fick en del uppfostringstips av hans mamma. Hihi.

Nu har jag iallafall tecknat mig för ett autogiro på gymmet - 290 kronor i månaden - så nu finns det inget som hindrar att jag sticker till gymmet ett par gånger i veckan. Jag tänker faktiskt göra det på arbetstid. Fy på mig, men jag ser det som hälsovård. jag har blivit en soffpotatis! En fet sådan. Tur att jag har en snäll chef (alltså jag själv) som säger OK till träning på förmiddagen lite då och då.

Om ett par timmar ska jag hämta Niklas. Det är dags för hans ridlektion i eftermiddag.
Här kommer bilder från Orust Ridklubb:

    image11    image9

Ibland ifrågasätter jag hur smart det var att låta även han börja på ridskolan. Som om vi inte har nog med aktiviteter omkring oss i den här familjen?! Men vad sjutton, han måste ju också få göra något. Vi har dock begärnsat aktiviteterna för barnen till max två i veckan. Nicke rider och skjuter luftgevär. Inte samtidigt, även om han nog gärna skulle vilja... Jennie spelar fotboll och rider. Och så jag nu då som rider och styrketränar! Micael, vad gör han? Hmmmm.... Får fundera lite på det tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0