Fullt upp!

- När ska du egentligen flytta in på riktigt? undrade maken och tittade menande på mig där jag satt bakom hans säng och knappade på datorn.
- Öööhhhhmmmm, vänta lite..... hmmmm. (Knatter, knatter)

Han har en poäng. Nu är det mesta inne i mitt nya kontorsrum, allt utom datorn och några pågående jobb-papper som jag tror att jag ska hinna tappa bort på vägen i flytten, typ. Helt plötsligt har jag fått så himla mycket att göra att jag helt enkelt inte V Å G A R dra ur sladdarna och flytta datorn och det allra sista av min jobbhörna. Tänk om jag inte får igång eländet igen?! Katastrof!

Idag skiner vårsolen från sin himmel och det är alldeles underbart. På utsidan alltså. Själv sitter jag fjättrad vid datorn ett tag men jag har varit på jobbmöte hos en uppdragsgivare som bor helt gudomligt mitt i - eller snarare ovanför - gästhamnen i Ellös. Vilken utsikt! Själv får jag nöja mig med gröna ängar och ett annat rådjur vilket iochförsig är helt okej det också. Men så mycket saltvatten och tjära doftar det ju inte förstås... Om ett par timmar kommer Jennie hem. Då ska vi åka bort till hästen och kolla läget på det onda benet, eller vad sjutton det nu är som gör att hon inte går helt rent. Stackarn som får stå inne när det är så härligt ute.

Nu måste jag jobba!

//


Kommentarer
Postat av: Mia

Hoppas du får en skön helg, med mindre jobb, så att du kan göra dig hemmastadd i nya arbetsrummet. Håller tummen för att hästen ska bli bättre ;o) Hälsn. Mia

2008-04-11 @ 15:10:33
URL: http://ordochbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0