Jag är så himla kass!

Nu ska jag avslöja en hemlis. Jag kan inte rida! Jag har hållt på med hästar i 15 år. Haft hästar nästan lika länge. Ridit för instruktör regelbundet fram till för ca 3 år sedan, därefter synnerligen sporadiskt. All tid - och pengar - har lagts på dotterns ridning, vilket känns helt OK. Men nu är jag trött på att inte kunna rida! Var i stallet igår kväll och red ett ensamt pass i paddocken på Nettan. Och det guick inget vidare. Det enda som faktiskt funkade var galopperna där hon la sig snällt i ett bra tempo och rullade fram. Kändes som om jag fick ihop henne ganska bra. Gick till och med att länga och korta. Underbart. Men traven! En katastrof. Jag kan ju inte sitta ned i trav på min egen häst utan att studsa som en boll i den stackarns sadel. Och då går det ju inte att jobba! Morr. Jennie menar att jag bara måste fortsätta att sitta ned och att en dag så släpper det och hon har säkert rätt. Jag kan ju sitta ner i trav på andra hästar. Bara just inte på min egen... Lite trist.

Nu ska jag arbeta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0