Han får en ny chans

Ibland blir jag trött på mig själv. Var fullt och fast besluten om att nu skulle jag byta hovslagare. Jag har tröttnat på att alltid få vänta och sväva i ovisshet. Herr Hovslagare behagade höra av sig på eftermiddagen dagen efter att han skulle ha varit hos mig. Och visserligen sa jag att jag även denna gång hade uppskattat ett telefonsamtal eller ett SMS om att han inte hade möjlighet att komma, men när han sedan undrade om han kunde få komma någon annan dag istället så hör jag mig själv säga: OK.

Hur tänkte jag då? Jag skulle ju byta och hade dessutom pratat med min "gamla" hovslagare som berättade att han höll på att trappa upp igen så jag var välkommen att höra av mig. Men nu står jag här och undrar om det verkligen ska dyka upp någon hovis i morgonbitti, på nyårsaftons morgon, eller ej? Jag återkommer med rapport.

Och kallt har det blivit också. Känns extra spännande eftersom nyårsaftonens tolvslag ska tillbringas i en balja utomhus med champagne i hand. Prognosen säger att det kan bli tio minusgrader på nyårsnatten. Tror det får bli mössa på. =)



Utsikt från mitt kontorsfönster. För gissa vad jag gör? Jo, jag jobbar....

//
Läs även andra bloggares åsikter om hovslagare, nyår, champagne

Kommentarer
Postat av: Mia

Gott Nytt År!

2008-12-31 @ 15:23:40
URL: http://ordochbild.blogg.se/
Postat av: Veronica

God fortsättning!



Tröttsamt med hovslagare som inte kan vara seriösa nog och höra av sej om dom får förhinder. Mycket dålig stil.

Våran hovis är kanon har aldrig haft några problem med honom och skulle det vara så att han blir sen eller inte hinner så hör han alltid av sej i god tid innan. Vid förhinder oftast en eller ett par dagar innan. Det är verkligen toppen.

2009-01-04 @ 11:45:31
URL: http://blogg.stallvm.se
Postat av: Pernilla

Hej Anna! Jag tror mej veta vilken hovslagare du skriver om, har själv suttit i den sitsen.

Hamnade på din sida av en ren slump och efter lite läsande här på din blogg så förstod jag ju snart vem du var. Jag är Pernilla, som ska flytta till Charlottas stall nästa vecka antagligen =) Så vi syns nog här i dagarna. Ha det fint. Mvh Pernilla

2009-01-20 @ 17:37:22
URL: http://www.boss.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0