Någon som sett tomten?

Idag fyller min son 8 år. Det är den 19 december och bara några futtiga dagar kvar till julafton. Snön borde alltså ligga vit på taken, stjärnorna borde gnistra och glimma och de tre pepparkaksgubbarna skulle väl egentligen stå i givakt i väntan på det som komma skall.

Men: Tittar jag ut genom mitt fönster ser jag bara en gröngul kohage, en ljusblå himmel med några små ludd på, solen lyser igenom luddet mellan varven och termometern visar på 6 plusgrader. Att det ska krypa upp tomtar ur vrårna känns otänkbart. De smälter väl i värmen eller drunknar i leran.

Var är julstämningen?? En gnutta av den varan fick jag faktiskt igår. Var på Sinclairs musikklassers julkonsert i Uddevalla kyrka. De sjöng så vackert så man blev alldeles varm i själen. Men i övrigt är det tunnsått med julefriden och tomtarna tycker jag. Är det detta som kallas att bli vuxen?

//
Läs även andra bloggares åsikter om julafton, julstämning, konsert

Kommentarer
Postat av: Bodil

Grattis Nicke från kusinerna. Hoppas att han har en bra födelsedag.

Jag letar efter tomten, men tyvärr har han nog hamnat i lerpölarna.

//Bodil

2008-12-19 @ 15:54:50
URL: http://bodil71.blogg.se/
Postat av: Sara Lind

Grattis på sonens födelsedag. Min fyllde 8 i går. :-D



Hur har du det nu för tiden?



Hälsningar,



Sara

(i Trollhättan)

2008-12-19 @ 18:17:50
URL: http://saralind.blogspot.com
Postat av: Annika

Har du hittat tomten än?//Annika

2008-12-22 @ 15:46:43
URL: http://annikagrundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0