Nya tapeter och en traktortårta

Tredje advent kom till Orust med solsken och frostnupen gräsmatta. En härlig helg för promenad och ridning och andra lämpliga utomhusaktiviteter. För alla utom herr och fru Carlsson. =) Hästen lejdes bort på lördagen (Tack Helena!) och på söndagen tog Jennie hand om både mockning och motion. Under tiden höll sig herr och fru Carlsson inomhus tillsammans med tapetvåder, dammtrasor och kalasförberedelser.

Således är det nu tapeter på väggarna i utbygget. Ett himlans pill eftersom undertecknad envisades med att ha öppet upp till nock vilket innebär att tapetvåderna är lååååånga och en aning besvärliga att handskas med. Åtta armar önskvärt liksom. Men nu sitter de där iallafall. Förutom en liten remsa som mättes fel och aldrig kom upp men vad gör väl det? Under tiden som jag assisterade maken i tapetserandet försökte jag städa huset, laga mat, handla, baka tårta, ta hand om all tvätt - var kommer den ifrån??! - och förbereda för Nickes födelsedagsfirande. Nicke fyller egentligen inte förrän på fredag men av praktiska skäl flyttades firandet till igår eftermiddag istället.

Nicke ville ha en traktor på tårtan. Hmm. Jag är inte speciellt händig i tårtskaparbranschen men han kom själv på råd.
- Vi använder glass och kex mamma!
Så det gjorde vi. Och så blev det chokladnallar och chokladkulor som garnering.



Födelsedagspresenten blev ett Nintendo DS Lite och spel. Sonen blev överlycklig och ville pussa hela världen. Och det fick han nästan göra också eftersom vi var fler som gått ihop och köpt det tillsammans. Han var jätteglad och förstod att det också var en tidig julklapp. Hoppas att han kommer ihåg det den 24:e också... antalet julklappar till honom är något desimerat kan man väl säga.

Nu ska jag arbeta!

//
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Veronica

Kul tårta :)

Jag är värdelös på grädd tårtor och gör allt för att undvika dom. Däremot så är smörgåstårtor min grejj. Fast så har man jobbat som kallskänka också och tycker sånt är roligare. Men jag äter gärna en bit av en smarrig grädd tårta i bland förstås :)



Ha en trevlig jul !

2008-12-22 @ 22:29:59
URL: http://blogg.stallvm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0