På längden!

Idag har jag åkt på längden! En halvmil. 5 kilometer alltså. Fast det låter bättre med en halv mil. =) Vi har haft härliga dagar med slalomåkning hela dagarna men idag blåste det och såg eländigt ut upp mot toppen så vi nöjde oss med en tur på längden. Sist jag åkte på längden var när jag gick i åttonde klass. Ett tag sedan alltså. Det var VÄLDIGT smala skidor måste jag säga. Jag undrade förvirrat var stödhjulen fanns. Då HÅNSKRATTADE killen i skidshopen åt mig. Taskig typ. Fast han var snygg den där unge grabben. Måste skicka Jennie dit. Nu stod jag och Kicki och Kicki där och log lite fånigt. Barnarov. Men söt var han!

Nu råder en stilla frid i vår fjällstuga. Vi är 15 personer på 160 kvm lyx. Tack Christer för att vi får låna din fantastiska stuga! Vi har det underbart!  Stuga och stuga förresten. Det är ett större hus än vi har hemma och med en standrad som är en AAAANING högre än den vi är vana vid...
Köpa fjällstuga med skidor och golf.
Jag vet att jag har lovat bilder men jag fick inte med sladden till kameran. Några bilder kan det alltså inte bli förrän vi kommit hem. Tills dess kan ni få nöja er med bilden ovan från http://www.fjallhusistoten.se/ (där det ligger bilder på Christers stuga som vi bor i denna underbara vecka) och nedan från http://www.stoten.se/.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0