F R U S T R A T I O N E R

Sorry, det var ett tag sedan jag skrev, men jag har faktiskt tagit allmänt ledigt från datorn. Varje gång jag drar igång datorn tycks jag fastna i jobb - trots att jag lovat både mig själv och min familj att vara ledig! - så därför har jag gett mig själv dataförbud några dagar. Men nu är jag på G igen!

Julhelgen som strax före jul tedde sig så lååååång, är redan förbi. Vad har jag gjort? I princip ingenting. Julhelgen var som sagt ganska lugn. Fortsatte med en mycket trevlig nyår hos goda vänner. Hade inte alls tänkt att bli så sena eftersom jag hade hand om stallet på morgonen och skulle upp klockan 7, men det kändes inte så viktigt kring småtimmarna... Kändes desto mer klockan 7 när klockan ringde på nyårsdagen kan jag säga...

Så här några dagar in på det nya året levererar jag ett inlägg med mycket frustrationer. Jag när ett hopp om att de försvinner om man skriver ned dem. En tvärtomgrej mot att sticka huvudet i sanden. Så håll i er, här kommer Annas okronologiska frustratuioner i januari 2008!

F R U S T R A T I O N  1
Skulle rida jättemycket. Nix. Däremot har dottern ridit desto mer.  Jag har groomat och mest stått brevid och huttrat. Skaffade oss ett manegekort som gäller sedan 1/1 och det har vi hunnit utnyttja en gång. Tanken var att vi skulle varit iväg åtminstone någon mer gång innan skolorna börjar, vilket de gör i morgon... Men så här söt var iallafall min Nettan vid årets Tomtehoppning i mitten av december:

image13

F R U S T R A T I O N  2
Skulle grejja med utbygget: Mja, maken har pysslat och visst har det gått framåt men vi hade nog tänkt oss att få gjort lite mer än så.  Denna frustration hänger tajt ihop med nästa frustration:

F R U S T R A T I O N  3
Jag behöver ett riktigt kontor!!! Börjar bli MYCKET trött på att sitta bakom makens säng med mina pappershögar och ha resten av arbetsmaterialet i klädkammaren, källaren samt garaget. Min inspiration försvinner i samma veva som jag sätter mig bland sovrummets dammråttor och måste börja med att lyfta bort något som någon annan lämnat efter sig på MIN arbetsplat. Exempelvis en hög med rena kläder som borde sorterats in i någons (MAKENS!!!!) garderob, en äppleskrutt, fyra bananskal i olika förruttnelsestadier samt en hög med låtlistor (DOTTERN har suttit på MSN) alternativt gårdgagens arbetshäg som idag borde ligga i "jobb som väntar på respons-högen" och inte mitt på skrivbordet och ta plats som inte finns.´

F R U S T R A T I O N  4
Mitt hem i största allmänhet behöver en uppfräschning. Men var är min ork? Det verkar så enkelt att köpa sig en burk färg och några penslar och sätta igång. Eller varför inte dra igång en liten trevlig tapetsering? Men det slår stopp direkt. När ska tid finnas?

F R U S T R A T I O N  5
Alla dessa jobb-ideér som ligger och väntar på att förverkligas. Men de ska jag faktiskt ta tag i. Det är mitt nyårslöfte till mig själv. Det och att må ännu bättre 2008. Kändes lite extra roligt att komma till gymmet i morse. Fullt med folk som dragit igång sina nyårslöften om att träna mer detta år. Själv kunde jag med stolthet säga att jag började redan i höstas och faktiskt fortfarande håller på. Känns bra! =)

F R U S T R A T I O N  6
Klumpen i magen. Jag har på känn att jag sårat någon utan att förstå det. Har frågat "någon" men fått nekande svar. Ändå kvarstår obehagskänslan. Och min intuition brukar stämma. Även om jag faktiskt kan hålla med om att  jag- så här i eftertankens kranka blekhet - kanske kunde ha skött det hela på annat vis. Dock ligger händelsen månader tillbaka i tiden och jag förstår inte varför detta har kommit till ytan nu? Känns inget bra alls.

F R U S T R A T I O N  7
Sjuk häst. Eller ja, sjuk och sjuk. Dotterns Miri går lite knackigt och ömmar så fort underlaget blir hårt och har inte varit sig riktigt lik ett tag. En hätutredning är kanske att överdriva men jag ringde iallafall till veterinären för att kolla och fick en prisuppskattning. Inte gratis. Men Miri är en kär vän och förtjänar all hjälp som går att få. Rekommenderades dock att låta henne vila och sedan sätta igång henne på mjukt underlag lite försiktigt efter ett par veckors vila, så det ska vi göra.

Nåväl. Det nya året har börjat. I morgon börjar jag arbeta på allvar och alla gamla dåliga samveten ska rensas bort. Åtminstone från skrivbordet!

//

Kommentarer
Postat av: Ing-Britt G

Många frustarationer blir det! Byter vi ut häst mot hund så skulle i princip frustrationerna kunna vara mina egna...

2008-01-08 @ 10:50:22
Postat av: Anna

Ibland känns livet helt enkel.... tja, - frustrerande!

2008-01-08 @ 11:02:15
URL: http://ordagranna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0