Nu laddar jag!

Imorgon klockan 11.00 öppnar vi dörrarna för totalt 13 stycken huliganer i form av Nickes samtliga klasskompisar (OBS endast killar i denna ovanligt lilla klass. Kanske var det något i vattnet det året...?) och tre löshästar som han inte kan leva utan. Närmare bestämt; det ska bli barnkalas för Nicke, som fyllde 7 år alldeles innan jul. Tack och lov för Jennie som lovat att hjälpa till och som planerat skattjakt och lekar i samråd med bästisen Lojsan. Tack tjejer! Det känns inte lika betungande att ta sig an denna uppgift när jag vet att ni håller i trådarna. Själv får jag väl roa mig med att steka hamburgare och fylla på saftglasen. =)  Micael undrade oroligt om han behövde vara hemma..? "Självklart!" sa jag och då såg han lite matt ut. Nu har han iallafall blåst upp närmare 30 ballonger. Bra jobbat, men han fuskade! Gick ner i garaget och startade kompressorn. Fusk tycker jag.

Skattjakten är förberedd, godispåsarna packade och bordet är dukat och klart. Att göra någon större städning känns meningslöst men en snabb röjning av hallen och en dammsugning är nog på sin plats i morgon bitti. Sedan kan de få komma, de små söta liven....

Idag har jag förresten plockat bort julen. Nästan. Röda dukar ligger kvar över morgondagen också, sedan ryker även de. Och på måndag ska jag åka och köpa TULPANER i massor. Jag älskar tulpaner. Försökte hinta min make om att DET VORE TREVLIGT MED LITE TULPANER, vi får väl se om budskapet nådde fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0