Stor flicka

Igår var vi på handledarutbildning på Centrala Trafikskolan i Uddevalla. Maken, jag och dottern var på plats för att under 3 timmar lära oss hur man ska lära ut respektive lära in bilkörningens ädla konst. Tänk att vår lilla skrutta blivit så stor så att hon snart får börja köra bil. Inte klokt. När hon föddes var hon yttepyttig. 46 cm lång och 2.550 kg tung. Och nu ska hon snart ratta runt på vägarna. Konstigt vad åren går. Själv känner jag mig fortfarande som... tja, cirka 18 och ett halvt eller så.

Jennie kör både moped och traktor så det här med att framföra fordon är inte helt nytt för henne, men bil känns ju liksom lite mera "på riktigt". Hon har provat korta sträckor här hemma på egna grusvägen och på gårdsplan och det funkar ganska bra, så det finns hopp. =)

Dags att ta tag i arbetsdagen. Ligger lite efter - igen - men jag intalar mig själv att jag arbetar bäst under stress. Och nu börjar det bli stress. Måste lämna ifrån mig två artiklar idag och två i morgon. Dessutom borde jag också ta tag i ytterligare reportage så att någon hinner tycka något om det till på onsdag nästa vecka. Och så måste jag fixa mina papper till redovisningsbyrån, och så var det Varvet. (Maken och svågern driver en liten verksamhet med båtplatser och liknande. Vid något svagt tillfälle sa jag att jag kan ta hand om pappersexercisen. Vet inte riktigt hur jag tänkte då...)

Nä, nu MÅSTE Anna arbeta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0