Snopet

Var på kurs i horsemanship i går och hade MYCKET höga förväntningar. Jag har gått flera helgkurser i ämnet för 10-12 år sedan och var då djupt imponerad över vad man kan åstadkomma tillsammans med sin häst och hur roligt man kan ha. Nu skulle det komma en NH-tjej till vårt lilla stall under dagen, möjligen halvdag, det var lite oklart från början och redan här skulle jag väl ha tänkt både en och två gånger kanske... Men man är naiv. Helt klart. Vi skulle hur som helst drillas i ämnet! Spännande! Jagade även dit mina Kicki-vänner som glada kom åkande med varsin häst. Kompisar, nära och kära radade upp sig vid paddockstängslet och såg fram emot dagen.

Tio minuter försenad kommer en ung, ung, ung, tjej farande. Smyger in i stallet. Presenterar sig aldrig. Pratar lågt men aldrig till oss alla på en gång. Vi går ut i paddocken. Regnet öste ned men det var inte så noga för vi var så koncentrerade på det som komma skulle. Vi ledde våra hästar, backade dem och vände. Efter en dryg timma gick vi in i stallet igen för att värma oss och vila lite. Fikadags! Alla väntade på att tjejen skulle fortsätta prata om det vi gjort och det vi skulle göra efter fikat. Ack vad vi bedrog oss. Inte ett ord. Efter en halvtimmes fika började vi förstå att hon ville ha betalt, sedan tackade hon för sig och åkte hem. Lämnade 8 snopna hästägare med diverse bihang. Vad var det som hände?

Nej tack. Nästa gång jag går på kurs ska jag försäkra mig om att det är en seriös människa som står bakom.

Amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0