Man borde inte sova...

"Man borde inte sova, när natten faller på. Man borde se på stjärnorna, man borde vara två..."

Vill minnas att det där är en text som Evert Taube har skrivit. Och visst hade han rätt! Så här dags, en halvtimme före midnatt, är jag plötsligt som mest produktiv framför datorn. Helknäppt. Så egentligen borde jag inte gå och lägga mig nu. Tänk så mycket jag skulle få gjort om jag helt enkelt ignorerade mina sömniga ögon och istället fortsatte arbeta? Å andra sidan kommer jag i så fall att vara helt död i morgon så då får jag väl ingenting gjort. Jag tror jag går och ser på stjärnorna istället, i sängen. Där är man iallafall två, precis som i visan.

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0