Tror jag ska bli amerikan...

Vaknade trött som en råtta i morse. Vacklade upp till soffan och la mig en stund för att se om man eventuellt skulle bli lite piggare där än i sängen. Och det blev jag! Lyckades tajma direktsändningen av Obamas tal till folket, precis efter att han utropats till USAs nya president. En historisk seger. Jag blev nästan lite patriotisk. Fast att jag inte är amerikan. Konstigt. Visst var det en aning väckelsemöte över det hela men det må vara hänt. Han kan tala den gossen!

Och när man tänker lite längre så inser man hur stort det faktiskt är. Jag blev rörd där i min svenska, slitna gamla soffa klockan 6 på morgonen en helt vanlig onsdag. Tror jag ska bli amerikan.


Läs även andra bloggares åsikter om Obama, USA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0