Underligt samtal med veterinär

Jag: Skulle vilja boka tid för vaccinationer av fyra hästar, två hundar och två katter. Vill gärna att ni känner över hästarna i munnen också eftersom det är två år sedan tandraspning. Gärna idag men det går bra i morgon också.
Kvinnliga veterinären (med ett ironiskt tonfall): Jaha. Ja, det kan jag ju inte lova.
Jag: Öööhhh, neheeej...
Veterinären: Nej vi kommer när vi kommer.
Jag: Är det nya rutiner ni har då för detta har ju aldrig varit något problem tidigare.
Veterinären: Det vet jag ingenting om och hur menar du med tandraspning? Ska vi sedera och sätta munstege så tar ju det en väldig tid. Det kan du ju inte begära att vi ska göra med så kort varsel. Något annat är ju ingen idé för annars kommer man ju inte åt hela vägen. Då är det onödigt att ens se över tänderna.
Jag (förvånat frågande): Jag menar inget konstigare än det ni alltid har gjort, dvs känna och titta och eventuellt raspa om det behövs. Menar du att det dina kollegor har utfört och tagit betalt för de senaste femton åren som jag har haft häst, har varit onödigt? Jag förstår inte....
Veterinären (djupt suckande): Nä, jag hör det...

Hur otrevlig får man va? Vi är normalt sett begåvade med kanonbra distriktsveterinärer här i området men det gär var en ny stjärna som inte ens presenterade sig. Nu hoppas jag att veterinären ringer snart och säger att hon - eller helst någon annan! - kommer, helst i morgon förmiddag, men det vågade jag inte ens nämna att det fanns önskemål om. Om veterinären kommer idag blir jag själv med hela djurflocken och det har jag liksom inte riktigt tid med...

Nu ska jag arbeta!

//

Läs även andra bloggares åsikter om veterinär, vaccination, häst

Kommentarer
Postat av: Almgården

Hej hej!

Jag vet att de har lite problem med lite av varje på stationen. Främst attityder hos vissa. Be att bli uppringd av en specifik vetrinär som du har haft och varit nöjd med tidigare.

Kram

2008-10-02 @ 10:11:46
URL: http://almgarden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0