Jag är nöjd

Att säga att man är nöjd upplevs av en del som ganska förmätet. "Vem är hon att säga att hon är nöjd med livet? Herregud, vi har väl alla våra problem och bekymmer, vem är hon att säga att hon inte störs av något?" Men jag vidhåller ändå; JAG ÄR NÖJD MED MITT LIV!

Några av de saker jag är nöjd med:
- Mina barn. Jag tittar på dem och blir alldeles varm i hjärtat. "Där har vi verkligen lyckats bra!" tänker jag och ler.

- Mitt äktenskap. Visst är det upp och ned och visst finns det stunder när maken är gratis - liksom jag antagligen finns till utförsäljning också ibland! - men utan honom skulle mitt liv vara oerhört tomt och fattigt. Och detta skriver jag inte bara för att han börjar prata om att bygga stall!! =)

- Mitt arbetsliv. Jag gör verkligen sådant jag tycker om. Jag gör det på hemmaplan och jag styr huvudsakligen själv över min tid. Och det mest fantastiska är att jag faktiskt - peppar peppar - drar in lite pengar också som gör att jag kan ta ut en fullt normal heltidslön. Känns smått utopiskt.

- Mitt hästliv. Nettan står på fyra ben igen och vi kan nu rida utan att behöva tänka på något annat än hennes för stunden taskiga kondis och brist på muskler. I veckan som kommer får hon komma tillbaka till den här sidan ön igen och det börjar bli dags för installning. Jennie är tävlingssugen och vi ska kolla höstens tävlingstermin under dagen. kanske finns det några lämpliga mindre tävlingar om någon månad?

- Vårt nymålade hus. Lite småmålning finns kvar men det regnar lite för mycket för husmålning just nu men i princip är vi klara. Underbart! Det är mest maken som målat så all cred till honom.

- Helgen vi har framför oss gör mig också nöjd och förväntansfull. Det ska visserligen ösregna i morgon har jag förstått men det får väl bli regnkläder på. Vi ska till Backamo och vara på Bondens Dag hela dagen. Där finns allt man kan tänka sig att titta på och uppleva men framförallt så är det hästutställningen som lockar i år. Vår kompis ska vara med sin shire och det ska bli SÅÅÅ spännande.

Nu måste jag arbeta!

//

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag sitter här och småler när jag läser ditt inlägg. Det låter så härligt och det måste vara en underbar känsla att inse att man är nöjd mer livet ;o) Jag har nog en lite bit kvart, men det går åt rätt håll tror jag...

Ha det så bra i Backamo!

// Kram Mia

2008-09-05 @ 10:29:20
URL: http://ordochbild.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag vill också på Bondens dag men det är ett hav i vägen... Vi ska ju på bymarknad men här tokregnar också och regnkläderna är kvar på Tjörn. Så vi får se vad det blir av det.

2008-09-05 @ 12:13:19
URL: http://annikagrundberg.blogg.se/
Postat av: Virre

Jag och sambon fick oss ett gott skratt, vilken härlig blogg du har. Man känner ju så väl igen sej he he. Hoppas du fortsätter skriva för den bloggen kommer jag tipsa andra om :)



2008-09-05 @ 15:07:35
URL: http://blogg.stallvm.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0