Utsikt från ett utedass

I mitten av oktober var jag på långritt i Mycklebyskogarna. En underbar dag. Lunchen intogs under bar himmel mitt i skogen och både hästar och ryttare njöt i fulla drag. Efter kaffe och saft blir man kissnödig och istället för att sätta sig och huka bakom en tall (får ju vara en ganska bred tall om inte rumpan ska sticka utanför) fanns där så käckt ett utedass utplacerat, mitt i skogen.

Jag gillar utedass. Jag är visserligen glad över att vi har en vanlig toastol här hemma, men utedass så där någon gång ibland är helt okej, iallafall om man som här kan sitta med dörren på vid gavel och göra det man ska, titta ut över skogen och fundera lite över livet en stund.

Maken och hans bror har ett litet hus nere vid vattnet i Boxvik. Här står också ett utedass längst ned på tomten, med en makalös utskikt över Boxviks kile. Där kan man sitta med dörren öppen och titta ut över ett glittrande vatten och känna doften av posch. Det är livskvalitet.

Kanske ska nästa projekt hos Carlssons bli ett utedass? För sommarbruk.



Utsikt från ett utedass i Myckleby.

//

Kommentarer
Postat av: Aina Karlbom

Carlssons nya utedass? Är det tänkt att användas för båda behoven eller bara det lilla? Hur som helst. Härligt med uteritt i oktober. Det borde fler ryttare unna sig. Och hästarna.

2009-12-10 @ 11:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0