Grattis Vickan!

Min mormor var hej och du med hela kungafamiljen. Iallafall kunde det låta så.

- Ja, tänk. Nu har Madeleine fått en häst igen.
- Madeleine????
- Ja, Carl-Gustafs dotter du vet. Kungen, Anna. Kungen!

Min lilla mormor finns inte mer och någon bör axla hennes mantel som royalist. Jag axlar den gärna. Inom lämpliga ramar och gränser men jag tycker faktiskt att det är lite roligt med kungligheter. Och gårdagens händelse i det kungliga slottet går väl knappast att ignorera, vare sig man tror på den kungliga kronans värde eller ej. Tänk att mannen av folket äntligen får sin prinsessa. Jag tycker det är bra.

Grattis Vickan! Ska bli kul att se dig bli drottning en dag!


Läs även andra bloggares åsikter om förlovning, Victoria, Kungen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0