Tre barn?

Det är sportlov på Orust och dottern är hemma hela veckan lång. Sonen är av praktiska skäl på fritids måndag och fredag. Tisdag, onsdag och torsdag är han hemma eftersom jag då har jobb som gör att han kan skrota på hemmaplan samtidigt. Brukar funka ganska bra.

Hade dock inte räknat med att även maken skulle vara hemma idag. Han kom hem tidigt igår med en rygg som inte mår bra. Och om han faktiskt går hem tidigare och dessutom stannar hemma dagen efter, då har han VERKLIGEN ont. Han är inte den som sjukskriver sig i första taget. Han är inte speciellt störig att ha hemma samtidigt som jag jobbar. Egentligen. Däremot har han åsikter om det mesta när det gäller mitt upplägg av arbetsdag...

Ang. morgonfodringen och hästutsläpp i morse:
- Jaha, vore det inte bättre om du tog ut hästarna tidigare så får du ju mer tid till arbete?

Ang. kaffedrickning i soffan tillsammans med honom själv:
- När brukar du börja jobba egentligen?

Ang. hämtning av mer kaffe för en stund sedan:
- Är det så här du jobbar?

Och klockan är bara strax efter nio på förmiddagen... Han kommer att få blodstörtning och hjärtinfarkt när han inser att jag vid elva-snåret lägger ner arbetet totalt för ett par timmar för att köra häst och dotter till ridklubben och en SVINDYR privatlektion. Kanske, kanske har han somnat i sin soffa då... =)

Sist jag räknade hade jag två barn. Idag känns det som om jag har tre.

Nä. Bäst att jag arbetar lite då.

//

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Bodil

Då är det inte läge att fråga om ni kan smita hit en stund på dagen och äta födelsedagstårta. :)

/Bodil

2009-02-17 @ 09:42:51
URL: http://bodil71.blogg.se/
Postat av: Ing-Britt G

Ja, tänk om makarna visste hur kreativt vi arbetar! Blir också ställd när maken är hemma...tur att det inte händer så ofta!

Önskar dig en härlig arbetsvecka och du hälsa gubben att han är rädd om ryggen!

Kram,

Ing-Britt

2009-02-17 @ 20:11:21
URL: http://dromochvision.blogspot.com
Postat av: Veronica

Suck för karlar.

Min gubbe skulle dock inte orka bry sej om hur jag lägger upp mitt arbete. Snarare tvärt om när han säger att han har massor att göra men hellre ligger kvar i sängen långt in på förmiddagen.He he

2009-02-19 @ 11:11:00
URL: http://stallvm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0