Då vet man att det är sommar

När termometern visar 20 grader redan kl åtta på morgonen och när altanen domineras av blöta badlakan, filtar och fuktiga badkläder, då vet man att det är sommar. På riktigt!



Nej. Det är INTE min baddräkt som skymtar i rosablommigt bakom stolarna. Visserligen är jag ingen mager människa men riktigt så illa är det inte. Faktum är att min baddräkt inte ens har blivit blöt av saltvatten ännu i år men det behöver vi ju inte berätta för någon. Tänkte jag skulle råda bot på detta faktum i eftermiddag. Sonen är på fotbollsskola och har blivit lovad att vid hämtning i eftermiddag är det stranden som gäller omedelbums. Så egentligen borde jag jobba ifrån mig nu istället för att sitta här och blogga.

Först tänkte jag ladda ner en bra deckare till MP3:n. Har just lyssnat klart på "I de lugnaste vatten" av Viveca Sten. Mycket, mycket bra och alldeles lagom invecklad för att kunna ha i öronen vid promenerandet eller i solstolen.

Nu ska jag arbeta!

//

Läs även andra bloggares åsikter om badkläder, sommar, Viveca Sten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0