En härlig helg!

25 grader varmt i flera dagar i sträck, solsken och glada dagar. Underbart. I fredags följde jag med sonen på skolresa till Dingle. 35 barn i 6-9 årsåldern åkte till Naturbruksgymnasiet för att klappa kaniner och ormar, hälsa på kalvar och få hålla i råttor och hönor och lite annat smått och gott. Mysigt. Men jag fick lite skavsår i öronen. =)

På lördagen var det fotbollssammandrag som gällde. Tre matcher på raken i Skärhamn med sonen. En brassestol, nybryggt kaffe och gott sällskap gjorde den förmiddagen till en klar hit på helgens tiogradiga skala. Två förlorade matcher följdes sedan av en jättespännande och välspelad match som gossarna vann! Detta firades med vattenkrig....


Nr 9 i Gilleby IF (Nicke) laddar med korv och dricka 
och mammas solglasögon inför nästa match.


Därefter var det fikastund på altanen hos min väninna Mrs Shallowwatermountain. Det var med viss möda jag släpade mig hem från denna underbara plats i solen. Hade hellre suttit kvar och hjälpt till med inmundigandet av pastasallad och dryck lite senare på eftermiddagen. Men istället åkte jag plikttrogna människa hem och hämtade kompisens dotter med häst, stjälpte av dem tillsammans med egen dotter och häst, i vår paddock och var sedan behjälplig med träning inför söndagens dressyrtävling på hemmaklubben. Därefter hästtvätt, knoppning och putsning och tidigt i säng.

Klockan ringde 5 på söndagen och vi var på ridklubben halv sju. Pigga och alerta i en härlig sommarmorgon. Vilken dag vi fick! Det är sådana dagar man lever länge på. Jennie och Nettan gjorde dessutom jättebra ifrån sig och slog personligt rekord i LB med 63,12 procent. De låg länge placerade men blev nedputtade av en av de sista ekipaget så de hamnade precis utanför placering, en elfte plats av 40 starter. Duktiga gummor!

//

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Halloooo :) Va bra, ska bli kul att se själv på bild. Tror det blir görsnyggt ;) Förresten, antar att du inte har dom bilderna kvar!? Skulle laddat ner dom men nånstans emellan så försvann dom. Vet inte hur jag lyckades, eller inte lyckades rättare sagt. Kan ha och göra med kombinationen av mej och en dator=teknik. =)

Gu va KUL att det gick så bra för Jennie o Nettan. Ska bli så roligt till hösten att förhoppningsvis vara ute och tävla lite ihop =) Kram

2009-06-01 @ 14:50:24
URL: http://pillllans.bloggagratis.se
Postat av: Aina

Hej Anna

Har du sett vår omröstning om vilka som är värst, fotbolls- eller ponnymorsor. Du om någon vet ju.

Gå in och rösta! Om du inte redan har gjort det, www.karlboms.se via Fix stuteri/dagboken. (Jag vet. Jag låter som en politiker på valturné inför EU-valet.)

2009-06-05 @ 16:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0