Tillbaka i nuet

I tisdags lämnades storprojektet på tryck och jag kan pusta ut. Kanske kan jag bli en bättre bloggare nu? Vi får hoppas det. Jag har faktiskt saknat min lilla bloggstund men det har varit svårt att finna tiden. Jag lovar härmed att skärpa mig. Amen.

Idag har det varit en bra dag. Släppte ut hästar i morse (Ja, vi har fortfarande tre stycken inne på natten. Tävlingspållar får inte käka för mycket gräs och gamla pållar ska inte bli kalla om rumpan. Så det så.) åkte hem och åt frukost, vilket smakade ljuvligt eftersom hela familjen legat i magsjuka sedan i söndags men från och med idag betraktar oss som friska. Åkte sedan tillbaka till stallet och tog en go ridtur i skogen, klättrade över stock och sten och avslutade med lite finlir i paddocken med solen gassande på hjälmen. Underbart. Sedan skulle jag egentligen jobba lite, men det struntade jag faktiskt i. Jag drabbades av någon synnerligen sällsynt "jag måste röja i trädgården-bacill" så jag skyndade mig att utnyttja detta innan anfallet gick över. Resultatet är en nyklippt gräsmatta - BÅDE bak- och framsida inklusive slänter!!! - elva nedklippta ölandstokar, kantklippta rabatter (nåja, inte riktigt alla men nästan) rensade gångar och städad garageuppfart. Hann dessutom fixa till lite på altanen med blommor och blader.

Nu ska jag ta ett tag i rena tvätt-högen och hälla upp ett glas rött. Det är gott att leva!

/Anna
Läs även andra bloggares åsikter om häst, trädgård, ölandstok

Kommentarer
Postat av: Annika Karlbom

Hej Anna! Nu har jag även länkat till din blogg från vår nyuppväckta blogg där jag även bla tar hjälp av Aina för att det inte skall bli allt för långt mellan inläggen. Ha det gôtt Hälsar Annika

2009-05-23 @ 23:02:49
URL: http://teamfix.wordpress.com
Postat av: Aina

"Storprojektet som lämnats till tryck." Vad är det för stort jobb du har på gång? undrar en nyfiken RIDSPORT-kollega. Något spännande om hästar eller en faktasprängd lärobok?/Aina.

2009-05-24 @ 17:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0