Knyppling anyone?

Ibland vill man bara hoppa av hästen och ställa sig och grina. Skrika till ridläraren att "ser du inte att jag försöker!!". Visst låter det moget? Anmäla sig till en knypplingskurs på onsdagskvällarna istället... Nettan är en stor häst, både på höjden och längden. Mycket att rida ihop och jag klarar helt enkelt inte av det. Ibland funkar det bättre, ibland sämre. Idag funkade det defintivt sämre. Men hon var fin över bommarna på böjt spår. Duktig flicka. När vi bytte till höger varv kände jag plötsligt hur jag fick en cementklump i högerhanden. Aj aj. Det visade sig att hennes sår i höger mungipa hade gått upp igen. Skit också. Den där mungipan fick mycket stryk när vi var i kärret i juni och det blir liksom aldrig riktigt bra. Ska ringa veterinären i morgon och fråga om råd.

Nu ska jag dricka te och tycka lite synd om mig själv.

//

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: Almgården

Ojoj, det såg inte roligt ut! Min gamla ponny gick ner sig i blålera när de byggde motorvägen i Ödsmål. Jag var ensam hemma och 12 år, men fick tillslut upp honom med hjälp av grannen... Skräckupplevelse



Kramar från Almgården

2008-10-16 @ 08:20:28
URL: http://almgarden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0