God morgon!

Hade en underlig dröm i natt. Jag fick ett mail från en uppdragsgivare som totalsågade mitt arbete och jag blev så himla arg och ledsen eftersom den här uppdragsgivaren har varit  strulig från början. Även i verkligheten alltså. Jag skällde ut henne och sa vad jag tyckte och plötsligt stod jag där med 10.000 kronor lägre inkomst i december eftersom jag helt enkelt bad kunden dra åt varmare trakter, och då menade jag inte Gran Canaria...

Det jobbiga är att något sådant verkligen skulle kunna hända även i verkligheten för den här uppdragsgivaren håller på att göra mig galen. Blir lite stressad för vi blir liksom aldrig klara och det som från början var en väldigt snygg produkt börjar forma sig till något halvdant där jag inte längre orkar säga min proffessionella mening för det är liksom inte värt det. Jag vill bara bli klar. (Och fakturera! =)

Då är det tur att man även har andra uppdrag, där allt flyter på som det ska, även om det kan haka upp sig ibland också. Konstigt vore det ju annars.

Igår fick jag besök av mamma och min moster. Moster fyllde 75 i tisdags och det kan ingen människa tro. Hon ser defintivt inte ut att vara 15 år äldre än min mamma - som den snabbtänkte nu räknar ut är 60 - snarare 5 kanske? Eller så är det min mamma som börjar bli lite mossig...? =)

Vi pratade om mormor som gick bort för 11 år sedan. Hur pigg hon var och att det plötsligt bara sa pang och hon föll ihop på köksgolvet, dog knall och fall. Ibland saknar jag mormor så att det kan göra ont och vi pratar ofta om henne´här hemma. Nicke 7 år som aldrig har träffat henne och Jennie 16 som har flera glada minnen från sin gammelmormor.

Nä, nu måste jag ta tag i min arbetsdag. Har två miniartiklar att klara av och två hästar att ta hand om innan kl 14. Ska på verksamhetsrådsmöte på skolan i kväll, något som jag absolut inte har lust till egentligen men allmänna trycket vid senaste föräldramötet i sonens klass gjorde att jag kände mig tvingad. Bokstavligen talat. Jag orkar inte engagera mig i allt och alla! Har fullt sjå att få mitt eget liv att gå ihop, men där är iallafall 99% av det självvalt. Något himla verksamhetsråd har jag då inte valt. Blä.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0