Idag ska jag slappa! =)

Jag har fått flera kommentarer på privata mailen och även av Mia här på bloggen om att det inte är så hälsosamt att ha en sådan dag som jag hade i torsdags. Naturligtvis ser inte alla mina dagar ut så där, även om det ibland kan kännas så. =) Idag ska jag ta det lite lugnt. Jag ska jobba hela nästa helg (Göteborg Horse Show) så det är med gott samvete jag tänker ta lite halvledigt idag. Ska ringa några samtal, svara på mail och skicka några böcker, sedan får det vara bra för idag. Solen skiner från en klarblå himmel och min morgonpromenix kändes underbar i morse. Fåglarna kvittrade - jo jag hörde dem allt genom Reine Brynolfssons stämma i öronen. Det är han som läst in Stieg Larssons böcker. - och solen värmde på näsan fast klockan bara var kring halv åtta på morgonen. Underbart. Kan det möjligen vara så att det finns en sommar runt knuten??

I eftermiddag/kväll är det dags för ridklubben med dotter och häst. Förhoppninsgvis finns det plats i dressyrspecialen eftersom Jennies grupp har teori idag. Nettan behöver en ordentlig genomkörare och deras första tävling närmar sig med stormsteg. 1 maj ska vi till Munkedal och Jennie och Nettan ska rida en Lätt C:2. Låg nivå men det räcker för oss. Vi är liksom lite gröna på det här. Jag ligger redan vaken på nätterna och funderar på hur vi ska fixa detta rent praktiskt. Tävlandet klarar säkert Jennie av alldeles utmärkt, jag är mer orolig för allt runt omkring. Att hitta dit, hinna i tid, hur knoppar man en man som håller en tävlingsdag, hur vet man hur lång tid innan start det är läge att plocka ur hästen ur transporten osv... Nettan kräver lång värmning så... Det jobbiga är att första start i förklassen som Jennie är anmäld till, är redan klockan 8 på morgonen. Och vi har väl ca en timmes resa dit, och så ska man vara där i god tid för att hinna anmäla ankomst, värma upp osv. Och innan man packar in hästen och sig själv i transport och bil, krävs en del bestyr på hemmaplan... Fattar ni när vi måste gå upp!!??

Hur som helst så ska det bli spännande och roligt!

//



Kommentarer
Postat av: Mia

Skönt å höra att du tar det lugnt mellan varven. Hoppas du inte tog illa upp, det var bara i all välmening ;o)

Ja, det där med tävlingar och hästar är lite knivigt ibland. Det gäller att hästen inte är morgontrött och att man inte försover sig. Att behöva stressa när man håller på med djur är ju inte alltid så lyckat. Det kan ju lätt smitta av sig. Men det ska nog gå bra ;o) Jag tycker iaf det är roligt å höra att ni kommer iväg på träningar/tävlingar. Vår häst står bara här nu. Dottern har tappat intresset och jag orkar bara med skötsel i största allmänhet. Får försöka få tag på en ny fodervärd/köpare.

Ha en fortsatt skön dag i vårsolen!

// Kram Mia ;o)

2008-04-21 @ 16:24:34
URL: http://ordochbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0