En tröskel är passerad

Det var en gång för omkring fem år sedan en flicka som slutade hoppa höga hinder tillsammans med sin häst, ty hon blev både rädd och skrajsen. Och den flickan, det var jag. På den tiden hade jag ingen Nettan att hoppa med men jag red ju andra hästar. Jag har på fem år hoppat två gånger: en gång över ett dike i somras vilket var helt otippat eftersom jag inte visste att det var ett dike där överhuvudtaget (högt gräs) och en gång för ett par veckor sedan när Jennie lurade mig över ett ENORMT hinder på omkring 30 centimeter.

Vid veckans ridlektion förvandlades plötsligt den utlovade bomövningen till att bli en hopplektion istället. Jag bleknade men Herr J - som är fullt medveten om min rädsla - sa lugnt: Jag lägger ner första gången. Det här fixar du.

Och det gjorde jag!!! Jag hoppade massor med gånger och det var riktigt, riktigt roligt!! Underbart när trösklar är passerade. Och jag var SÅÅÅ mallig när jag lastade min häst och åkte hem. Ringde till Jennie och jublade:

- Jag har hoppat!!!!
- Duktig mamma!!!

När jag kom hem låg ett diplom och väntade på min kudde:



"Till 2008 års bästa hoppare". Knasiga unge. =)

//
Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: Ing-Britt G

Härligt! Det är då märkligt att dessa svårigheter alltid måste besegras och när man väl gjort det så var det inte så illa som man i fantasin föreställt sig... Visst var du värd ett diplom...bra jobbat Jennie!

Skall till Göken om en timme...se om de har några käcka julklappar...till dem man aldrig vet vad man skall köpa...

Hmmm, jobbigt att skriva men jag är ju några månader äldre än somliga och är inte kallad till Mammografi...bor jag i en fattig kommun...ser jag ovanligt pigg ut för min ålder...vad kan det bero på? Trodde vi hamnade i dessa bussar i femtioårs åldern men ack så fel...hujedamej så gamla vi blitt...

Stor kram kompis,

Ing-Britt

2008-12-13 @ 10:16:13
URL: http://dromochvision.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0