Stressad?

Vi är snart halvvägs in i december och julhelgen närmar sig med stormsteg. Borde vara mer stressad än jag är. Undrar vad jag glömt? Några julklappar är inhandlade men långt ifrån alla, någon plan för julbordets innehåll finns inte riktigt heller och någor pepparkaksbak har jag inte ens funderat på. Men det gör liksom inget. Det blir nog jul ändå.

På Aftonbladet.se säger Linda Rosing att vi stressar för mycket kring jul och att julklappshetsen är vansinnig. Istället borde vi ge varandra upplevelser. Detta råd följs sedan av ett julklappstips:

"- Ett bra julklappstips är ett presentkort för 2 500 kronor. Då ingår japanskt bad, yoga, fyrarätter japansk middag samt tofflor och badkläder att behålla. Kortet kommer dessutom i en vacker låda tillsammans med en Cd-skiva med lugnande japansk musik.
– Jag har varit på Yasuragi, det var underbart skönt, säger Linda Rosing drömmande."


Ja, tjena! Vet inte riktigt hur stor julklappsplånbok Linda Rosing har men den verkar ju iallafall vara betydligt större än min.

//
Läs även andra bloggares åsikter om stress, julklappar, Linda Rosing

Kommentarer
Postat av: Annika

Men du kanske kan få en Thaimassage i Henån av tomten, hohoho!!!

2008-12-09 @ 09:10:10
URL: http://annikagrundberg.blogg.se/
Postat av: Anna Carlsson-Käck

Och bli invalidiserad lagom till nyår?? =) Jag lider fortfarande av sviterna från min födelsedagspresent sedan i somras...

2008-12-09 @ 09:14:21
URL: http://ordagranna.blogg.se/
Postat av: Bodil

Jag kan trösta dig med att:

Jag har inte såå stor julklappsplånbok. (mest bara kvitto)

Har inte köpt alla julklappar.

Har absolut inte bakat några pepparkakor. (väntar på att "farmor" skulle ta Nicke och Frida med på det)

Stressad? Svar:NEJJJ Carina kommer ju hem på julafton och Frida får väl julklappar ändå.



Vi ska åka till Stöten, för brorsans svärföräldrar har en stuga där, men barnen vet inte om det än.

//Bodil

2008-12-10 @ 08:01:45
URL: http://bodil71.blogg.se/
Postat av: Veronica

He he ja tanken är ju god men man kanske inte ska utgå i från att alla läsare har samma goda ekonomi som henne.

Hon skulle ha med en lågbudjet variant för oss fattig lappar också ha ha.

Brukar läsa hennes blogg i bland jag med .

2008-12-11 @ 20:19:10
URL: http://blogg.stallvm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0