Tomten är på ingång...

Minsann tror jag inte att tomtarna börjar krypa upp ur vrårna även hos Carlssons! Och då menar jag inte de där tomteluveklädda dammråttorna jag tidigare pratat om. Idag har det fejjats och fixats. Granen är klädd och sista julklappen inslagen. Julefriden börjar lägga sig. Jag sitter vid datorn för att få iväg en sent påkommen julhälsning till en vän i "långtbortistan", vi har tjuvstartat på skinkan och kaffet puttrar ute i köket.

Julaftonen börjar tidigt för mig och Jennie som helt traditionsenligt har morgonfodringen i stallet på julaftons morgon. Därför står klockan på halv sju i morgon bitti. Men det gör inget. Det gör liksom till. Och ibland kan det faktiskt hända att man får syn på stalltomten i vintermörkret...

God Jul på er allihop! Här kommer en goding från 1984; Wham! och "Last Christmas".


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Ing-Britt G

Kikar in och vill önska även dessa morgonpigga julnissar en riktigt GOD JUL!

Stor julkram,

Ing-Britt

2008-12-25 @ 09:59:04
URL: http://dromochvision.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0