Snorig

Visst är det typiskt? På söndag åker vi till fjällen och vad är då jag? Snorig. Inte sjuk på riktigt utan bara lite halvrisig och snorig och kraxig. Förra året fick jag någon hysterisk stressreaktion som gjorde att jag en vecka innan fjällenresan började se dubbelt. Har väl aldrig kommit in på akuten så snabbt i hela mitt liv. Magnetröntgen av skallen och full fart. Som väl var hittades det ingenting - "Vi har inte hittat någonting i ditt huvud!", sa en AT-läkare till mig. Tack så mycket. NÅGOT hoppas jag trots allt finns där.... - utan det troliga är att det hela utlöstes av stress. Jag som inte ens kände mig speciellt stressad. konstigt.

2006 var vi friska vid avfärd men då blev Nicke sjuk ett par dagar på plats i feber, men det gick ganska bra. 2005 var vi dåliga hela bunten dagarna innan vi skulle åka. Influensa och vi trodde att vår fjällresa skulle gå i stöpet totalt. Några dagar innan kulminerade det hela med att jag fick galopperande öroninflammation och det värkte hål på trumhinnan. Hurra, så roligt det inte var. Men det blev fjällen då också. Med extra mössor och pannband. Fast jag var lite lomhörd.

Man ska tydligen vara lite sjuk vid fjällresan. Verkar vara något som ingår i paketet hos familjen Carlsson. hade tänkt vara extra förberedd i år och ha tränat lite extra på gymmet den här veckan, men det har ju skitit sig. Kan ju inte hosta mig igenom styrketräningen liksom. Och solariet som jag tänkt att besöka samtidigt får också vara. Då blir jag väl sjuk på allvar. Hellre blek och frisk än brun och sjuk! =)

Idag skiner solen igen och det är suveränt väder. Har varit och morgonfodrat, täckat och släppt ut 7 hästar på morgonkvisten. Helt OK syssla när solen skiner och våren anas bland minusgraderna.

//

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack för tipset, låter skönt att gå i ide.
Dock vet jag inte om jag har nerver att göra det, har ju ändå lovat att hitta på massor med folk i helgen..
jobbigt läge, men,men..

Hoppas ni blir frisk snart.
Kram Malin

2008-02-15 @ 12:27:50
URL: http://skelleftebruden.blogg.se
Postat av: Sophie Strömqvist Medieinstitutet

Hej! Jag undrar vad det skulle kosta att lägga upp en banner på din bloggsida?

2008-02-18 @ 13:25:04
Postat av: Anna

Hejsan!
Förlåt att jag inte svarat på ett tag. Jar aldrig funderat på att ha banners på bloggen, men låt mig återkomma. Vad handlar det hela om?

/Anna

2008-02-21 @ 14:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0