Ett stilla farväl

Rubriken antyder att jag skulle ha varit på begravning, men så är inte fallet. Jag har varit i stallet. Hade insläpp och kvällsfodringen. Halvvägs i sysslorna blev jag ensam i stallet och jag ägnade en god stund åt att klappa på Miri och prata med henne. Jag tror att hon förstår vad som är på gång. Det syns i hennes ögon. Innerst inne är jag övertygad om att detta är det enda rätta, ändå känns det som om vi sviker henne. Ska bli skönt när lördagen är gjord och vi följt henne till sitt nya ställe.

Och så letar vi hästtransport! Tvära kast minsann. Vår gamla transport ska få gå hädan - se där, lite begravningsantydan igen! - och vi ska köpa oss en ny, eller åtminstone en nyare än den vi har som är från -79... Say no more. Inte så svårt att hitta en nyare alltså. Men man blir ju kräsen när man letar runt bland annonserna. Det positiva är att nu vet vi vad vi vill ha, och kanske framförallt vad vi inte vill ha. Det sållar liksom bort de värsta rasen och det värsta exklusiva varianterna.

Nu ska jag jobba. Igen. Det blir så denna veckan när det är påsklov. Kvällsarbete är min nya grej! =)

Kommentarer
Postat av: Mia

Usch va jobbigt det är när man ska lämna ifrån sig djur. Jag har tyvärr själv erfarenhet av det. De tillhör ju familjen och den värnar man ju om. Hoppas allt blir så bra det kan för er och Miri.

Ja du, påsklov är på gott och ont. Det är flera saker som man inte får tid till när barnen är hemma. Men på måndag är ordningen återställd ;o)

Ha det så gott det nu går...

2008-03-28 @ 15:08:28
URL: http://ordochbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0