Ute på natten?

Förresten. Hade en diskussion med en hästägandes väninna häromdagen. De har släppt sina hästar på bete sedan en månad och hon undrade varför i allsindar vi fortfarande hade våra kvar inne. Vi har alltid haft som riktmärke att när det håller sig kring 4-5 plus på nätterna, och har gjort det stadigt under åtminstone en vecka, då släpper vi för sommaren. Ibland har det hänt att vi släppt tidigare men då får man ju ha stenkoll på termometern och springa med täcken som ska av och på. Jobbigt. Då är det enklare att mocka tycker jag. Utsläppet för sommaren hos oss brukar normalt ske i början av juni.

Hästiga bloggvänner, hur gör ni?

//

Kommentarer
Postat av: Pia

Det är ju inget problem att du tycker om mat, tvärt om. Jag är en matälskare av stor kaliber och har alltid varit. Men jag är dessutom intresserad av näringslära och hälsa och de går utmärkt att kombinera!! Testa GI det är både gott, roligt och väldigt hälsosamt. Man mår kanon !!!!

2008-05-19 @ 11:52:06
URL: http://www.piakallman.blogg.se
Postat av: Mia

Ja, det där när hästarna ska gå ute på natten är alltid lika svårt att bedöma. Eftersom vår New Forest har problem med damm, tycker vi att det är bäst för honom att gå ute så tidigt på våren som det bara går. Så denna våren har han varit ute sedan i början av april tror jag. Men nu har ju i hagen utanför huset, så det blir inte så bökigt med täcken av och på ;o)

Tack för kommentaren hos mig tidigare idag. Det är som du säger, man måste ta vara på "nuet".

Ha en skön start på veckan!

2008-05-19 @ 14:49:36
URL: http://ordochbild.blogg.se/
Postat av: Bodil

Ang hästar så kan jag bara svara gör det som känns bäst för er.
Men eran gräsmatta får du gärna ta hand om själv, eran är typ 100 gånger större än vår. :)
Det lät som ni hade en trevlig lördag, kul att göra någotannat än det vanliga kalasandet.

/Bodil

2008-05-19 @ 17:17:44
URL: http://bodil71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0