"Ja ba va då´rå?"

Ibland sitter jag vid min dator och ljudar högt för mig själv. Måtte ingen höra mig. Vadan detta? Jo, jag läser på http://www.bilddagboken.se/ emellanåt. Dottern har en öppen (betyder att den inte är hemlig. OBS.) dagbok upplagd där, liksom många av hennes kompisar. Himlans roligt att läsa och se bilder på de små liven i en del... hmmmm, ska vi säga "udda" situationer... =) Man får liksom en annan bild (nä men så lustig jag blev!) av dem. Och så får man en inblick i deras tankar.

Ljudningen kommer in i bilden när det gäller läsningen av kommentarerna. En del måste helt enkelt läsas högt för att man ska förstå. Svenska språket håller helt klart på att utarmas. Eller så är det jag som är liiiite känslig.

Några exempel:
"HAHAHAH jag ba skit vem har dödad alla dom huvudena :o men så såg jag att det varplastdockor xD"
"VI ÄR SÅ HIMLA MYCKET TVÅ!!"
"Yippie!!jag får FAAN Estet..ja."
"oooooooooo du e snöööööggggg ! "
"lätt de gjorde auu!!!!!! "

Hajjar ni att man måste ljuda högt och långsamt för att förstå? Ett annat uttryck jag ofta hittar är "Naw". Verkar uttrycka ömhet. Tror jag.

För övrigt håller vi koll på hästsporten denna helg, via följande länk: www.stockholmhorseshow.com.

Nu ska jag masa mig i säng istället för att sitta här mitt i natten.

Natti natti.

//

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Annika

Till och med min "nästan-50"-storebror har tagit till sig msn-språket och skrev lol igår, det är något som Lukas använder också. Frågade tuffa storebror vad tusan det betyder... "laughing out loud"!

2008-11-28 @ 15:19:45
URL: http://annikagrundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0