Sköna söndag och sån´t

Ännu en helg läggs till handlingarna och resultaten av den är bland annat en hel del social samvaro med släkt och vänner. Brorsan informerade mig för övrigt om att de visst kommer till oss i jul. Jag har på något vis förträngt förra årets julafton. Var helt övertygad om att de var hos oss förra julen, men fick ge mig när jag letade fram bildbevis på att så inte var fallet. =)

Ridningen har dottern stått för denna helg medan jag har mockat och fixat, men det kändes helt OK. Hade ett hopp-pass i paddocken igår och det gick jättebra. Jennie är modig så hon vågar hoppa med Nettan, det gör inte jag. Ännu. Jennie har gett sig attan på att mamma ska ta sig över något litet hinder i skogen iallafall så hon visade mig igår vart vi ska öva på denna självmordsliknande konst. Om man tittar bakom ekipaget på bilden nedan kan man eventuellt se en liten pinne på hela 30 cm höjd över stigen, det är där jag ska ramla av senare i veckan.... =)



Och i paddocken har vi synnerligen gott om vatten just nu. Iallafall i ena delen men Nettan är jätteduktig och bryr sig inte om att det plaskar om benen. Underlaget är fast under ytan så att säga så hon kliver på, bara man övertygar henne om det från början.



Igår fick vi så äntligen tagit hem vår halm också och även om antalet balar inte blev så många så verkar de defintivt vara tyngre än förra årets så jag tror vi ska klara oss tills det är dags för sommarbetet igen. Känns alltid skönt att ha löst sådant.

Nu ska jag arbeta!


Läs även andra bloggares åsikter om helg, hoppning, rida, vatten

Kommentarer
Postat av: Almgården

Hej



Det byggs litegranna, en regel är på plats i sadelkammaren :)!I helgen kommer lite mer att hända då vi får hem mer halm och måste möblera om hela utrymmet så då tror jag att golvet i sadelkammaren hamnar på plats.



Kramar från Almgården

2008-10-21 @ 13:02:02
URL: http://almgarden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0