Stolt mor och hästägare

Kort rapport från trött dubbelarbetande mor och egenföretagare:

Det har varit en härlig påsk, trots avsaknaden av påskpynt. Soligt väder, lite jobb, mycket häst och till och med lite trädgårdspetande mellan varven. Inte klokt vad man hinner med ibland.

På påskdagens tidiga kvällning tog vi in en fruktansvärt lerig häst från hagen och ägnade en god stund åt att skölja av leran, skura med såpa och fläta och knoppa man. Ty på annandagen bar det av till dressyrtävling på Clareberegs Ridklubb. Och det gick KANONBRA! Andraplacering i LC:1 (68,89%) och en delad niondeplats i LC:2 (62,14%). Himlans roligt! Och jag blev alldeles tårögd och gråtmild och ville ta hela världen i famn... Pinsamt, tyckte både dotter och hästskötaren Johanna.

 
Efter avslutad första ritt som gav en 2:a placering.            

I övrigt är det jobb, jobb, jobb och åter jobb som gäller. Man ska ju vara glad att man har att göra i dessa kristider men det där ordet "lagom" hade ju suttit fint känner jag. =)

Kram på er!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Gratinerar - vad kul!



Skönt också att det inte bara är vi som är befriade från påskpynt. Jag skäms nästan att säga det men jag har kommit på att vi inte har några påsktraditioner. Ingen sill (barnen allergiska mot fisk) och inget påskris (allergi igen) däremot brukar påsken innebära båtjobb och att umgås med glada vänner.



Dags för en lunch någon dag nu?

2009-04-16 @ 08:43:03
URL: http://elisbeth.stensby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0