Texten har krympt!

Vår TV i sovrummet är inte så stor. Fråga mig inte om tum men speciellt stor är den iallafall inte. Detta har aldrig stört mig. Förrän på senare tid. Jag tycker att textade TV-program har blivit en aning svåra att ta till sig. Textremsorna har liksom krympt och om inte volymen är ordentligt påskruvad, så kan jag ju inte höra vad de säger heller.

Vi har en altandörr i vårt sovrum som ofta står på glänt. Min teori är att luftfuktigheten i rummet höjs kraftigt på grund av detta och att det påverkar textremsorna på TV:n. (Jag är också övertygad om att det är denna luftfuktighet som gör att kläderna i mina garderober krymper, men det är en helt annan historia.)

Maken hävdar att lässvårigheterna beror på min försvagade syn.
- Du börjar få ålderskrämpor! säger han tufft och kisar mot TV-rutan där borta på väggen mitt emot sängen, för att åtminstone få en glimt av nyheterna.

Vi är nu på gång att köpa en ny TV till sovrummet och den här gången ska vi ha en som inte påverkas av luftfuktighet. Räcker en 40-tummare tro?

//

Läs även andra bloggares åsikter om TV, ålderskrämpor, synsvag

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hi hi ja den va bra fast borde inte kläderna svälla om det är fuktigt och krympa om det är väldigt torrt?

Det beror nog på material i oför sej också =)

2009-04-29 @ 11:17:55
URL: http://stallvm.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja du, när det gäller kläder och förändrad syn så har jag inget att tillägga - mer än att en 40-tummare i allafall avhjälper det ena problemet ;o) Jag tycker i och för sig att datorskärmens bokstäver också har blivit väldigt små... För att inte tala om pocketböckerna nu för tiden...hehe!

// Kram Mia

2009-04-29 @ 18:25:35
URL: http://ordochbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0