Återfallsförbrytare i smyg

Jag har en bekännelse att göra. Jag törs avslöja den enbart för att jag är ganska säker på att maken inte läser min blogg. Han vet ju knappt hur man får på datorn så det känns tämligen riskfritt. =)

När vi köpte ny tvättmaskin för ett par år sedan lovade jag dyrt och heligt att ALDRIG tvätta hästgrejjer i denna MYCKET dyra och FINA och FRÄSCHA tvättmaskin. Ooohhh nej då. Det skulle jag ALDRIG göra!

Här kommer avslöjandet: Just nu snurrar tre grimmor, femtioelva benlindor och två schabrak i maskinen. Igår tvättade jag ett stalltäcke, ett fleecetäcke och fyra transportskydd. Och det värsta är att det ju inte är första gången. Nehej då. Man är väl återfallsförbrytare? Någon gång varannan månad ungefär händer det sig som så att den rara och lögnaktiga hustrun smyger hem med lite av varje från stallet som behöver tvättas. Och vem orkar - och kommer ihåg! - att ta med sig leriga täcken och annan hästig smutstvätt till ridklubbens tvättmaskin? Inte jag. De stora vinter- och regntäckena får helt inte plats i maskinen här hemma, så de får sin säsongsrengörning i den stora maskinen på ridklubben, men allt annat...

Det går väl an att smyga undan några benlindor och ett schabrak i tvättstugan, men att smyga med ett stort hästtäcke kräver kunskaper utöver de vanliga. Jag har utövat en viss teknik som går ut på att lägga allt i stora IKEA-påsar, spana ordentligt innan jag tar ut dem ur bilen och sedan kasta mig in i huset, helst bakvägen så att det inte finns en möjlighet att han ser. Sedan gäller det att SNABBT få in täcket i tvättmaskinen... Samma procedur fast baklänges när grejjerna ska tillbaka till stallet.

Igår undrade maken iochförsig hur det kunde komma sig att det hängde så mycket hästgrejjer på tork i pannrummet?
- Har ni så dålig tork i stallet så du måste ta hem allt nu för tiden? Förresten, det är ju flera dagar sedan det regnade?
- Öööhhhhh hmmmmm, mjae....

Jag vill ju inte ljuga så jag bara log. Han gick på det. Igen.

//

-------------------------
Projektrapport: -2,3 kg
-------------------------

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Annika

Så gör väl alla. Jobbigast är alla hår i maskinen om din man kanske aldrig är så nära maskinen i fråga att han ser det? Peter är tillräckligt nära ibland... Inte jätteofta ;-)

2009-01-26 @ 14:07:11
URL: http://annikagrundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0