Luftigt steg

Visserligen vet jag att det är viktigt med ett stort och luftigt steg hos den häst som är framavlad för dressyr, men igår var det kanske onödigt mycket luft under hovarna på min "dressyr-Nettan". Sex ekipage gav sig av ut på en "lugn och stilla skrittpromenad". Det var i allafall så vi marknadsförde det hela. Att det blåste 10 sekundmeter missade vi...

Tänk så mycket spännande det finns att se och uppleva under en timmes ritt! Fladdrande ensilageplast, både osynliga och osynliga spöken bakom viftande träd, folk med hundar, JÄTTEfarliga brevlådor som står och flappar med sina lock för att inte tala om alla dessa URLÄSKIGA soptunnor!! Och som grädde på moset två varulvar (minishettisar) i en hage som antagligen skulle ätit upp Nettan om hon inte hade skuttat förbi dem sidledes och halvt backande. När hon började blanda in halvstegringar i detta valde jag att sitta av. Då hade redan ett par av de andra i gänget gjort detsamma. Det är skönt att promenera! =) De enda som höll sig på mattan i princip hela vägen var den stoooora shirehästen som var ute för första gången sedan i september och Kicki-kompisens unghäst. Coola killar!

Idag har jag nackspärr, fast i axeln liksom. Fick det igår när jag mockade. Det är lite synd om mig tycker jag nog. Sitter här med en varm vetekudde över axlarna och drömmer om dotterns massage. Hon är duktig på det!

Projektrapport: Minus 1,7.

Nu ska jag arbeta!

//

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: jannice

Idag byter jag blogg! Välkommen in till min nya blogg - simplicity och TÄVLA om ett FÅRSKINN!!!



Kram En inredoholic

2009-01-12 @ 09:05:07
URL: http://www.addsimplicity.blogspot.com/
Postat av: Anna B

Tak för din kommentar hos mig. Jag ska jobba på det där med enegitjuvarna och har faktiskt redan kommit på mig själv ett par gånger när jag tänkt och ödslat min kraft på dem (och slutat omedelbart!)



Jag är inte bara måttligt avundsjuk på ditt ridande. Jag är en hästtjej sedan barnsben och har under åren ägt fyra hästar (en i taget) från gotlandsruss till sv. halvblod. Tyvärr har jag nu blivit så allergisk att jag inte längre ens kan klappa en häst. Buhu!



Så jag visste vad du talade om när du berättade om glömd bakläm på hästtransporten...

Hoppas du får en mindre blåsig tur nästa ridtur!

Kram,

Anna

2009-01-12 @ 11:04:02
URL: http://annasresa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0