Med laddade batterier

Det har varit en fantastiskt innehållsrik och batteriladdande helg! (För den icke hästintresserade föreslår jag att du scrollar neråt och istället börjar läsa längre ner mot slutet. Alternativt hoppar över detta inlägg. =)

I torsdags åkte jag och frilanskompisen och den för tillfället englandsbaserade Annika till ytterligare en RIDSPORT-frilans, Åse som bor i trakterna kring Falköping. På plats fascinerades vi storögt av de 40-talet islänningarna i sina stora hagar och Åses så oerhört charmiga gård Ullstorp Sörgården där hon bedriver sin verksamhet med inackordering av hästar i lösdrift uppfödning, träning och försäljning av islandshästar. Åse, som dessutom är C-tränare och B-instruktör för islandshäst, bjöd på en ridlektion och sedan en tur ut i skog och mark. Underbart! Tölt är en skojjig gångart! Kvällen ägnades åt matlagning, vindrickning och godistillverkning.

   
Åses hund Eloi gillade min säng...                               Godistillverkning kl 23.30 torsdag kväll.

Nästa morgon for trojkan till Trosa och Tidningen RIDSPORTs medarbetarträff. Där slog vi våra kloka huvuden ihop med ett trettiotal likasinnade. Inspirerande, roligt och nyttigt. Kalas på kvällen där världsproblemen löstes utan större ansträngning. Fantastiskt god mat och trevligt sällskap. Här finns bildbevis som vi dock avstår från att publicera... 

 
 
Vi mötte Milton i Trosa...                                 Annika på morgonpromenad i Trosa.

Efter en lång och härlig sovmorgon och en kortare promenad i Trosa, packade vi in oss i bilen igen och for på islandshästsclinic i hos Ia Lindholm och Denni Hauksson strax utanför Malmköping. Ia och Denni är välkända i islandskretsar med bland annat SM-guld, NM-guld och VM-guld på meritlistan. Här presenterades vi för en fantastisk anläggning som för dagen bjöd på både solsken och bitande kyla. Det nya vackra ridhuset fylldes och alla kom vi för att lyssna till OS-ryttaren, hopp- och dressyrtränaren och numera även grenledare för hoppningens Young Rider; Pether Markne

   
Pether Markne in action.                               Två djupfrysta RIDSPORT-medarbetare.

Fantastiskt att se honom hålla en "öppen lektion" för Denni som red sin söta "Disa från Hocksbo" och vi fick höra att vardagsridning minsann inte är så sexigt. Fniss. Efter Denni fick vi se den begåvade Juliette Ramel på 15-årige halvblodshingsten Melvin C. Lärorikt och inspirerande. Vill du läsa mer om clinicen så har Åse gjort ett mycket bra referat på sin blogg.

Djupfrysta (det var SKITKALLT på läktaren efter en stund, trots långkalsonger och snyggve-mössa!)  men nöjda lämnade Annika och jag Malmköping och Åse - som tog sig hem för egen maskin - och påbörjade vår resa hem mot västkusten och våra respektive öar. Annika som var webbredaktör denna helg, använde sig av sin simultankapacitet och sitt mobila bredband, och jobbade en stund mellan Laxå och Uddevalla. Hurtigt!

 
Webbredaktör in action under färd.

Släppte sedan av Annika på Tjörn och for vidare hem till familjen som faktiskt verkade ha saknat mig lite grann. Undrens tid är inte förbi! =)

Idag har jag, inspirerad av min nya idol Pether Markne - guuuud vad du tjatar om honom!!! säger Jennie - släpade jag iväg både Jennie och häst till manegen på ridklubben för ett dressyrpass. Jag red och Jennie fick grooma. En helt schysst fördelning tycker jag. =) Och minsann om det inte gick riktigt bra också!

Nu har vi kommit hem från en "kom som du är"-middag hos ena Kicki-kompisen. En allt igenom skön helg. Det ska till och med bli riktigt roligt att jobba i morgon. Det ni!

//
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej hopp! Är du säker på att han är OS-medaljör? Jag är mycket tveksam till det... Snygga bilder ;-)

2009-01-19 @ 09:31:50
URL: http://annikagrundberg.blogg.se/
Postat av: Anna Carlsson-Käck

Oooops, du har rätt! (Jobbigt!) Pether Markne tog ingen medalj i Sydney men han placerade sig om jag minns rätt. Nu har jag ändrat! =)



/Anna

2009-01-19 @ 09:59:15
URL: http://ordagranna.blogg.se/
Postat av: Veronica

Oj du har haft fullt upp ser jag. Men det är gott att komma iväg och få lite ny insperation och motivation nu under vintern när allt känns så segt :)

Hör av dej om ni ska testa mössor eller så för det är nått jag inte kan va utan längre när jag är ute och grejar i stallet :)

2009-01-25 @ 10:54:48
URL: http://blogg.stallvm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0