Stängningsdagar

Jag har full förståelse för att skola och fritids måste stänga ibland för att personalen ska kunna sitta i lugn och ro och planera verksamheten eller kompetensutveckla sig. Naturligtvis har de all rätt i världen att göra det. Men kan någon förklara för mig varför skolan där sonen går alltid lägger en sådan dag den första naturliga "riktiga" arbetsdagen på en termin?? Det är många arbetsgivare som ruskar på huvudet. Och jag förstår dem. Det rör till det! Jag undrade innan jul varför årets planeringsdag för lärarna lades idag, den 7 januari, när de flesta i verkligheten faktiskt började jobba i måndags, på klämdagen, eftersom möjligheten till ledighet trots allt varit ovanligt lång i år. Oj oj oj. INGET bra förslag, är väl ett milt uttryck. Att rucka på lärares lovledigheter är uppenbarligen omöjligt och heligt. Amen.

Idag jobbar jag således några timmar på förmiddagen, medan mina kära små barn mornar sig i soffan. Sedan ska jag vara en god mor och bullmamma. Framåt kvällningen återtar jag positionerna som hästtjej och packar in Nettan i transporten för årets första ridlektion. 

Den initierade bloggläsaren minns att vi ridit Nettan på hacakmore, dvs bettlöst, i nästan tre månader pga sår i mungipan. Vi satte in ett väldigt snällt bett i munnen på henne kring jul igen och det höll i en dryg vecka. Vid hoppkursen som Jennie var med på strax innan nyår, kortade instruktören upp sidostyckena rätt rejält och då sprack det igen. Den här gången på båda sidorna. (Här skulle man kunna tänka sig en massa fula ord...) Nu är det bettlöst som gäller fram till sportlovet igen och sedan får vi ta proffshjälp med att hitta ett bett som funkar. Och så INTE korta upp sidostyckena igen, oavsett vad andra säger. Jag blir smått galen på detta.

Nu ska jag sköta min bokföring. Viktiga grejjer minsann! =)

//
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Ing-Britt G

Hi..Hi..jo, här sitter jag hemma och kompetensutvecklar mig...kan tänka mig att det är kasst när man behöver jobba...men jag kan lova att det var en lagom behaglig uppstart på terminen...imorgon...är det 08.00-17.00 som gäller...

Lycka till med häst och bett!

Kram,

Ing-Britt

2009-01-07 @ 16:28:26
URL: http://dromochvision.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0