En god mor

Goda mödrar bakar bullar. Om detta kriterie stämmer så har jag varit en alldeles utmärkt mor idag, ty jag har bakat kanelbullar tillsammans med mina barn. Duktig mamma! Och gott blev det också.



Ett annat kriterie som ska uppfyllas för att vara en god mor är att man gör saker tillsammans med sina barn. Förutom bullbaket så har jag även lastat barnen i bilen och hästen i transporten och kört till ridklubbens paddock. Där står nämligen en hel hinderbana uppställd. Jennie hoppade och jag höjde och sänkte hinder allt efter behag. Nettan hoppade och det gick kalasbra! Kanske skulle vi (dvs Jennie och Nettan alltså) våga oss på den där 90-clear rounden om någon månad...?


Kolla de pigga öronen! (På hästen...)

Min yngre avkomma ringde dock mormor ganska direkt efter ankomsten till ridklubben och beställde hämtning. Där sket sig min goda mor-grej en aning... Ja ja. You can´t win them all!

Goda mödrar kör också ett par maskiner tvätt samt byter sängkläder i allas sängar. Check and done!
Nu är jag ju inte bara mor utan även hustru och en god sådan har middagen klar när maken kommer hem. Och det hade jag!

//


Läs även andra bloggares åsikter om bullar, god mor, häst, barn

Kommentarer
Postat av: Howdy Sailor!

Jag kommer att utnämnas till Årets Mamma 2009 när jag i september utstår en konsert med Idolglinet Johan Palm för dotterns skull. Det du!

2009-07-14 @ 19:01:38
URL: http://www.howdysailor.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej Anna! Det där låter ju onekligen som att du kan känna dig riktigt nöjd efter att ha gjort!

Jag kom bara att tänka på dig eftersom ajg just nu lottar ut en liten virkad häst på min blogg (fram till på fredag). Jag vill minnas att du gillade den lilla rosa virkade hösten jag hade ute på bloggen i vintras, men kanske du redan har virkat en egen?



Hursomhelst så kom jag bara att tänka på dig i och med den virkade hästen och tänkte att jag skulle tipsa om tävlingen (har för mig att du inte brukar läsa min blogg längre?)

ha det gott!

/Anna

2009-07-23 @ 10:45:17
URL: http://annasresa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0