Blir man aldrig nöjd?

För några veckor sedan klagade man på regn och rusk. Nu klagar man på värmen och all sol som formligen vräker ner över oss. Blir man aldrig nöjd? Antagligen inte. Andra saker man kan klaga över är när man får veta att ett yngre fritidsbarn lyckats prångla med sig en kniv till fritids. Jag visiterar inte min son på mornarna innan jag lämnar över honom till fritids. Visitation ingår antagligen inte heller i morgonrutinerna hos det knivbärande barnets familj. Kanske borde man införa det? Jag blir mörkrädd.

I lördags var jag faktiskt ganska nöjd. För att inte säga väldigt nöjd. Jennie och Nettan var på Tjörns RK och tävlade lokal dressyr och kom hem med rosetter i båda klasserna (6:e respektive 5:e placering) och nytt personbästa i LB:1; 64,14%. Härligt. Jag blir så glad och stolt.


Jennie gillar inte när mamma kommer springande med kameran. Syns det...?

I söndags kväll, dvs igår, körde jag Nettan till sommarbetet hos Inger. Nettan trodde att hon hamnat i paradiset när hon såg allt gräs! Mums! Fast i morse kom hon knatande till mig direkt när hon fick syn på bilen. "Var är du matte? Och var sjutton 'är mina kompisar Calle och Sara?" såg hon ut att tänka. Hon såg fortfarande lite vilsen ut i eftermiddags när jag var och fyllde på vatten och gav henne lite havre men det ger sig nog så snart vi släppt ihop henne med sommarkompisarna som går på andra sidan tråden.

Nu känns det att det är sommar. På riktigt!

//

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Annika

Vad duktig Nettan är!

Nu blir hon ju snart rikskändis i hästvärlden.

Det skall bli spännande att se hur du och hon tar er ut i tidningen Ridsport.

2009-07-02 @ 21:14:51
URL: http://teamfix.wordpress.com/
Postat av: Anna Carlsson-Käck

Visst e de duktiga mina tjejer?!



Jag har från säker källa att reportaget med mig och Nettan inte kommer i nästa nummer verkar det som. fanns iallafall inte med på planeringen, men den som väntar på något gott... ;-)

2009-07-03 @ 00:20:20
URL: http://ordagranna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0