Oj då

Kakorna, chipsen och allt annat elände störde mitt viktprojekt med 8 hekto. Kan tyckas inte så mycket men för en ständig viktjägare så är varje hekto, vare sig det är upp eller ner, viktigt. Nya tag sedan igår. Gick bra ända tills jag av nöd blev tvungen att frosta av frysen. Någon - kan lika gärna vara jag själv - hade glömt att stänga frysdörren i går morse så när jag kom tillbaka från morgonfodringen i stallet, stod den på glänt och gick helt enkelt inte att stänga. Frysen är urgammal och borde bytts ut för länge sedan, så frostbildning ingår liksom i den här modellen. Nu hade den isat igen alldeles på ett par hyllkanter så dörren gick inte att stänga.

Klockan åtta igår morse fick jag alltså ställa mig och frosta av frysen... Kan jag då hjälpa att en liten bullpåse med två ensamma stackars bullar skrek om att få hälsa på i min mage? Nä, det kan jag ju inte hjälpa. Men i övrigt så har jag skött mig. 

Motionen igår var ett dressyrpass i paddocken. Ganska snällt sådant, åtminstone mot min kropp, men Nettan fick jobba. Hon var inte på humör igår och när Jennie mockat klart (bra arbetsfördelning!) kom hon ut och skrek på mig. Sedan satte hon sig upp själv och insåg att vi för dagen hade en häst som inte hade lust. Så kan det vara.


Min debut på Youtube. Skitig Nettan äter lunchhö 10 mars 2009.

I övrigt har våren kommit på allvar till vårt stall. Det märker man på alla leriga hästben som ska spolas. Det vill säga, alla andra har bara smutsiga ben, Nettan är smutsig hela hon. Hon är numera döpt till Lerdrottningen... Lerdrottningens matte önskar att hon istället kallades för Prinsessan Renlig.

Jag tackar gud - eller möjligen Charlotta som äger stallet - för spolboxen!

//


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0