Allt blev plötsligt så tydligt!

Vaknade i morse, klev upp och satte glasögonen på näsan. Väldigt så konstig världen tedde sig helt plötsligt.

- Öööhhh, jag känner mig lite underlig. Liksom full faktiskt...

Efter att ha rannsakat mitt minne kom jag fram till att jag INTE varit på fest kvällen innan. Känslan av lätt onykterhet måste bero på något annat.

- Du kanske har sovit väldigt hårt i natt? försökte maken.

Naturligtvis. Så var det nog. Åt min frukost och försökte titta på morgonTV. Försökte alltså. Tog av mig glasögonen för att se om det möjligen var så att de fått sig en knäck eller om det helt enkelt var gräsligt skitiga. Döm om min förvåning när jag plötsligt såg hela vardagsrummet helt tydligt och klart. Fast att jag inte ens hade glasögonen på mig.

- Knepigt.... Kan det möjligen vara så att...

Jag kände efter. Jo. Så var det. Kvar i ögonen sedan igår kväll satt mina kontaktlinser... Att köra med dubbla synhjälpmedel gör inte att man ser dubbelt så bra. Möjligen bara dubbelt.

//

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0